BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, April 30, 2011

Rombongan Warga Sekolah


Bismillahirrohmanirrohim....


Syukur alhamdulillah, akhirnya dapat juga bertemu dengan anak-anak murid serta “rakan” guru dari Sekolah Kebangsaan Bandar Sungai Buaya (SKBSB) di Pesta Buku Antarabangsa di PWTC. Syukur setelah lebih dua minggu tidak berjumpa, semuanya masih dalam keadaan sihat. Terutamanya anak-anak murid 5 Zuhrah yang sihat-sihat belaka. Tidak semua yang pergi, namun kehadiran mereka sedikit sebanyak mengubat rindu di hati.. Terima kasih kepada Cikgu Elia a.k.a. Kak Elia yang telah menjadi watak utama dalam usaha menjayakan program ini. Terima kasih banyak-banyak kak kerana telah sudi menjemput saya dan rakan-rakan praktikum yang lain untuk menyertai program ini. Terima kasih juga kepada cikgu-cikgu yang lain (cikgu azlin, cikgu faridah dll) yang turut menyertai program ke pesta buku kali ini. 
  

Kepada Ibu-ibu (bondanur) di luar sana, anakmu jumpa Eric... :)
I love Islam
Gila-Gila..
Jumpa Rabbani
Ramai betul pecinta novel.. xdan nak tengok..
Hampir semua tempat saya bawa anak-anak murid ni pergi. Karangkraf, Ana Muslim, DBP, Fajar, Pelangi, Ujang, banyak lagi tempat yang dikunjungi. Yang penting, murid-murid ni banyak betul beli buku latihan (Bahasa Melayu paling banyak). hi3.. Nak ambil hati ke apa, wallahualam. Harap-harap kamu semua buatlah latihan pada buku yang sudah dibeli tu ye. Baca semua. :)

Dengan anak murid kesayangan
DBP, ~slot bercerita

Sebelum pulang...

^_^
Sebenarnya saya telah terlewat untuk sampai ke PWTC kerana “terjerat” dengan masalah seorang warga Britain yang cukup sekadar saya gelarkannya sebagai Sam. Berbadan tegap dan berkulit hitam, punyai ketinggian yang hampir sama dengan saya, dia menemui saya ketika saya sedang asyik menunggu ketibaan train LRT Star di Stesen Masjid Jamek dari arah Bukit Jalil ke Sentul. Selepas memberi salam, dia memperkenalkan dirinya kemudian menceritakan masalah yang dihadapinya. Cerita punya cerita maka fahamlah saya bahawa dia mempunyai masalah kewangan untuk membeli tiket kapal terbang ke Senai (tektik biasa yang digunakan oleh sendiket “paw” duit di sekitar KL), tapi kes Sam ni, wallahualam. Seronok dengar ceritanya walaupun dalam hati ada rasa tidak percaya dengan kata-katanya. Maklumlah di KL, berbagai-bagai ragam manusia ada. Dari yang muka sejernih embun sehingga segelap arang, sukar untuk dipercayai hati budi sebenar warganya. Saya pernah ada pengalaman dengan perkara-perkara macam ni. Jadi sudah biasa. Tidak mengapalah, saya pun layanlah cerita Sam ni. Sampai ke stesen PWTC saya mengajaknya ke The Mall. Carikan tempat untuk book tiket ke Senai Airport. Sam kata, tak payah bagi cash, belikan sahaja tiket ke Senai sebagai bukti dia tidak menipu. Siap offer nak bagi henset “mahal” dia. Atas dasar Islam dan ukhwah ~katanya, dia sangat-sangat mengharapkan pertolongan saya untuk membelikannya tiket ke Senai Airport- urgent katanya. Wallahualam, sama ada dia betul-betul jujur atau tidak, itu antara dia dengan Sang Pencipta.  Sampai sahaja di kaunter penerbangan, saya hanya menjumpai kaunter Air Asia sahaja. Dia tidak mahu menaiki Air Asia ke Senai, katanya security lemah. Kalau boleh dia nak Malaysia Airlines (demand sungguh). Hu3.. setelah berbincang panjang, dia akur. Saya belikanlah ticket ke Senai. RM 140 termasuk cukai. Belum sempat bayar, Sam pula leka berbual dengan pegawai Air Asia. Saya pula, ssssssssssssssssssssssss... lesapkan diri. Tak tahu apa yang terjadi dengan Sam selepas itu. ^^ (berhati-hatilah di mana jua anda berada). Bukan tidak percaya dengan Sam ni, tetapi. Faham-faham sahajalah. Maaf...

~balance duit yang puan ******* beri selepas mnolong mengedit bukunya : RM **, beli barang keperluan minggu depan di Mydin dan makan-makan di pasar malam Jalan TAR, KL.
~Belajar rajin-rajin ye anak-anak murid sekalian... Cikgu doakan agar kalian berjaya.
~dapat hadiah dari Cikgu Elia kerana tolong dia jaga anak-anak murid di pwtc, terima kasih kak.
Wassalam.

0 comments: